top of page

Kern 2

Ik heb weer verschillende materialen voor kern 2 online gezet voor jullie. Er zijn bekende materialen aanwezig als de powerpoints van de woorden en de klikklakbladen. Ook zijn er nieuwe materialen aanwezig van andere sites.

Zo heb ik de dicteekaartjes van jufShanna online gezet. Ik gebruik ze veel in combinatie met groep 4. Ik laat de sterke lezers van groep 4 de kaartjes voorlezen aan kleine groepjes in groep 3. Zij zorgen ervoor dat de kinderen van groep 3 het dictee maken en ook nakijken. Zo heb ik de tijd om met de zwakke lezers van groep 4 extra te lezen met bijvoorbeeld vloeiend en vlot.

Het dobbelsteen lezen van geefmeerdanles heb ik bij kern 2 gezet. Dit is materiaal wat ik in de kieskast plaats. Kinderen kunnen extra oefenen met lezen van de woorden. Het is belangrijk dat kinderen veel oefenen met het lezen van woorden, dit is een speelse manier waarbij ze ook nog een keer de getalbeelden van de dobbelsteen oefenen.

De woordmatten komen ook van de site geefmeerdanles. De woordmatten gebruik ik zowel als coöperatieve werkvorm mix en koppel. Je geeft kinderen een kaartje, dit kan een woordje of een plaatje zijn en dan zoeken ze elkaar op. De kinderen komen even aan beweging toe tijdens de instructie wat ook erg belangrijk is voor de jonge kinderen in de klas. Daarnaast leg ik ook dit spel in de kieskast als memory en als lotto. Zo heb je drie vormen van 1 spel. Genoeg variatie om mee aan de slag te gaan in je klas.

Ik heb nieuwe knutsels online gezet bij kern 2. Per woordje heb je een diashow waaruit je inspiratie kunt halen voor je eigen lessen.


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page